מה זה משנה איך אתר האינטרנט שלי נראה? למי אכפת מהלוגו או מהתדמית של החברה שלי? הדבר היחיד שמשנה הוא איכות השירותים שאני מציע והיתרון היחסי שלי על המתחרים - הלקוח כבר יידע למצוא אותי ויבין שהמוצר שאני מציע זה הכי משתלם ומתאים לו....
המשפט הזה נכון בדיוק כמו שאנו אומרים שאנחנו קונים תמיד רק את מה שאנחנו צריכים, ההשפעה של שיווק ופרסומות לא עובדת עלינו ואנחנו קונים מותגים רק בגלל האיכות.
היום רוב בעלי העסקים יודעים שהם יכולים להציע את השרות הטוב ביותר, במחיר הטוב ביותר, אבל בשוק מלא תחרות כמו האינטרנט לגולשים "אין זמן" לדעת את זה, או שמצד שני הם לא יאמינו לזה.
מישהו חכם אמר (אני חושב שזה וויל סמית) שכדי לבנות את החומה המושלמת צריך לקחת לבנה אחת, להניח אותה במקום שרוצים לבנות את החומה ואז ליישר אותה, להתאים אותה במדויק במיקום שלה, לשייף אותה, לסייד אותה בצורה מושלמת ולצבוע אותה בשכבה אחידה. לאחר מכן צריך לקחת את הלבנה השנייה, ליישר אותה, להתאים אותה במדויק על הלבנה הראשונה, לשייף אותה בעדינות, לסייד אותה בצורה מושלמת שתתאים ללבנה הראשונה ולבסוף לצבוע אותה באופן אחיד ומדויק שתתאים ללבנה הראשונה. ככה עושים לכל לבנה ולבנה עד אשר מסיימים את החומה. לבסוף מתרחקים כמה עשרות צעדים אחורה ואז מוצבת לפניכם החומה המושלמת.
אז איך כן אפשר להצליח? תדמיינו לרגע שאתם בקניון ענק עם שורה שלמה של חניות תכשיטים (לדוגמה) כל החניות נראות מבחוץ אותו דבר, מציגות את אותם המוצרים בחלונות הראווה, אבל יש חנות אחת (שנייה לפני הסוף מצד שמאל) שיש בה משהו שונה, אפילו שאתם עומדים קצת רחוק אפשר לראות את המוצרים בצורה מאוד ברורה, המוכרת הנחמדה מחייכת לה והכל נראה פשוט קל ונעים. ברגע שנכנסתם לחנות מצאתם בדיוק את מה שחיפשתם - (בעזרתה של המוכרת האדיבה) בחרתם, שלימתם ויצאתם מאושרים עם המתנה.
זה בדיוק התהליך שעובר על רוב הלקוחות הפוטנציאלים שלכם בזמן שהם צריכים לבחור בניכם לבין התחרות, זאת הסיבה שהכי חשוב כיצד התדמית ואתר האינטרנט שלכם נראים, ברגע שהלקוחות הפוטנציאלים רואים בלי סוף אתרי אינטרנט עם המוצר או השרות שהם צריכים - אתם רוצים שהם יבחרו בכם ובלב שלם!
לסיכום – אין קיצורי דרך, בכדי להצליח בעולם האינטרנט, להשיג תוצאות מושלמות ולייצר את ההצלחה שלכם, צריך לעשות את כל הצעדים בצורה מושלמת.
בהצלחה!
דרור הוכמן, מנכ"ל מנג'ה ישראל